Ah Bu Gitmeler Yok Mu?


Benim yine gidesim geldi dostlar…zaten bu gitmeklik hali benden hiç gitmiyor ki.
O yüzden mi acaba bir mekana bağlanamama halim? O yüzden mi ayrılırken ağladığım yerleri "memleketim" diye özleyememe hali?

Tembel ruhumun serseri tarafı hep kazandı "kalk gidelim" lerde…
Yanımda Metin olsun, çocuklarım olsun, sağlık olsun ben her yere giderim…Gitmeyi de severim..hele ki iyi bir sebepleyse - ki çok şükür hep öyle oldu.

Yeni bir şehir, yeni insanlar, yeni bir ben...Yenilenmeyi seviyorum. Ve biliyorum ki aslında gitmek işin kolay kısmı...Zor olansa kalmak...İroni de burada zaten...Çünkü gittiğimiz her yerde "artık buraya yerleşelim, buralı olalım" istiyorum ama sonra bir o kadar kolay bir şekilde de vazgeçebiliyorum.

Ama artık hayali güzel olsa da zor geliyor be dostlar…iş, güç, çocukların okulu derken eskisi kadar kolay atlayamıyorum…hoş gerçi önümüzde yeni fırsatlar yok, kimsenin bizi bir yere çağırdığı da yok…. ama ya olursa ümidini elimde sıkı sıkı tutarken bir yandan da ya olursa çocukların olası uyum sorunu korkusu bırakmıyor yakamı…Ama benim illa kaçmam lazım ya…İşte o zaman gün içinde ufak zihinsel kaçışlar yapıyorum…Bu işin sonu iyi değil ya neyse...Tıpkı Sezen Aksu'nun her yüreğe
dokunan şarkıları gibi Can Baba'nın da benim için her zaman uygun bir şiiri var...

 *******************************************************************************************************************

Bu günlerde herkes gitmek istiyor
Küçük bir sahil kasabasına
Bir başka ülkeye, dağlara, uzaklara...

Hayatından memnun olan yok.
Kiminle konuşsam aynı şey...
Herşeyi, herkesi bırakıp gitme isteği.

Öyle "yanına almak istediği üç şey" falan yok.
Bir kendisi
Bu yeter zaten.
Herseyi, herkesi götürdün demektir..
Keske kendini birakip gidebilse insan.
Ama olmuyor.

Hani kendimizden razıyız diyelim, öteki de olmuyor.
Yani herşeyi yüzüstü bırakmak göze alınmıyor.

Böyle gidiyoruz işte.
Bir yanımız "kalk gidelim",
öbür yanımız "otur" diyor.
"Otur" diyen kazanıyor.

O yan kalabalık zira...
İş, güç, sorumluluk, çoluk çocuk, aile,
Güvende olma duygusu...
En kötüsü alışkanlık
Alışkanlığın verdiği rahatlık,
Monotonluğun doğurduğu bıkkınlığı yeniyor.
Kalıyoruz...

Kuş olup uçmak isterken, ağaç olup kök salıyoruz.
Evlenmeler...
Bir çocuk daha doğurmalar...
Borçlara girmeler...
işi büyütmeler...

Bir köpek bile bizi uçmaktan alıkoyabiliyor.
Misal ben...
Kapıdaki Rex'i bırakıp gidemiyorum.
Değil bu şehirden gitmek,
iki sokak öteye taşınamıyorum.
Alıp götürsem gelmez ki...
Bütün sokağın köpegi olduğunun farkında
Herkes onu o herkesi seviyor.
Hangi birimizle gitsin?

"Sirtinda yumurta küfesi olmak" diye bir deyim vardir;
Evet, sırtımızda yumurta küfesi var hepimizin
Kendi imalatimiz küfeler.

Ama eğreti de yaşanmaz ki bu dünyada.
Ölüm var zira.
Ölüme inat tutunmak lazım.

Bari ufak kaçışlar yapabilsek.
Var tabi yapanlar, ama az
Sadece kaymak tabakasi
Hepimiz kaçabilsek...
Bütçe, zaman, keyif... Denk olsa.

Gün içinde mesela...
Küçücük gitmeler yapabilsek.
Ne mümkün
Sabah 9, aksam 18
Sonra baska mecburiyetler
Sıkışıp kaldık.
Sırf yeme, içme, barınmanın bedeli
Bu kadar ağır olmamalı.

Hayatta kalabilmek için bir ömür veriyoruz.
Bir ömür karşılığı, bir ömür yani.
Ne saçma...

Bahar mıdır bizi bu hale getiren?
Galiba.
Ben her bahar aşık olmam ama
Her bahar gitmek isterim.
Gittiğim olmadı hiç.
Ama olsun... istemek de güzel.

Can Yücel

21 yorum:

öznur-ata dedi ki...

aahh be canım ne güzel demişsin...demiş de üstadım Can Yücel...ben bir tek Ata'mı istiyorum ya da annemi de ya da kardeşimi ya da ablamı da...ahhh olmuyor işte gidemiyorum

Deli Anne dedi ki...

Ben de en fazla 6 ay yerinde kalabilme isteği oluyor derken hemen bir gitme dürtüsü baş gösteriyor.. ve fena halde gitmem lazım..

İkiz Annesi dedi ki...

Harika bir şiir ve ben buna bayılırım.Keşke her gidesimiz geldiğinde gidebilsek ama olmuyor maalesef.Hem gitsek bile her gittiğimiz yere kendimizi de götürmüyormuyuz zaten:)

anne kaleminden dedi ki...

çok severim bu şiiri :) ben kalmacıyım, hiç bir yere gidesim yok yaşadığım yerde yaşlanmak istiyorum :)kısa tatil, gezi tipi kaçışlara elbette evet ama radikal değişimlere hiç hazır değilim...

Sitare dedi ki...

dur ayol nereye gidiyorsun:)ya beni de götür ya sen de gitme:)
şiir cuk oturmuş,şiirleri çok severim.
benim gibisin,delişim de öyle.bursada 9.senem çatladım ama.gidecem koydum kafaya.ya bu yaz ya öbür yaz kesin .ay hadi siz de gelin,ankara yolcusu kalmasınnnn:)

Adsız dedi ki...

canim benim yazini kambocyada okurken daha bir dusunuyor insan gitmeler uzerine. sanirim donusumde bu konuda yazacagim. gitmeler guzel.
ama donmeler de guzel. hele ki evimde beni bekleyen ben varken cok guzel.fakat goc hali olunca insan kokleri oynamis bir cicek gibi oluyor. ne orada kok salabiliyorsun ne de eski yerine donsen yeniden canlanabiliyorsun. evet donuste yazip seninle paylasmaliyim.optum canim.

Unknown dedi ki...

Socrates demiski insan kendini birakmadikca nereye giderse gitsin yine hersey ayni olacak. Tabi o daha guzel soylemis ben aklimda kalani soyluyorum.

Adsız dedi ki...

Hayatta kalabilmek için bir ömür veriyoruz.
Bir ömür karşılığı, bir ömür yani.
Ne saçma...
gercekten cok anlamli cok güzel.... Gülcincim keske istedigimiz zaman istedigimiz yerlere kacabilmek mümkün olsa... ama maalesef...
Sultan

neselihaller dedi ki...

Öznur'cuğum yanımızda sevdiklerimiz olunca gitmek ne kadar da zevkli oluyor değil mi? Yuvamızı yanımızda taşımak gibi....,

Delişim, ben uğraşa uğraşa o süreyi 2 seneye kadar çıkarabildim ama ı-ıh...daha da uzatamıyorum

İkiz Annesi, doğru kendimizi de götürüyoruz, zaten bence o yüzden bir süre sonra yine gidelim diye tutturuyoruz

neselihaller dedi ki...

Anne Kaleminden, zaten bence doğrusu kalabilmek, kök salabilmek...

Sitare, Ankara mı dedin? dur ben de geleyim, yeğenim çapkın kepçeyi de çok özledim zaten...

Anneciğim, dönüşte hiçbir detayı atlamadan bize herşeyi ve gördüğün heryeri anlatmanı bekliyorum.

Taze anne, sen de Socrates kadar iyi söyledin bence ama gel de bana anlat işte :-)

Sultan'cığım, evet hayatım maalesef

Ebru dedi ki...

Yeni bir ülke yok şiirdeki gibi yeni bir şehir de hep o şehir arkamızdan geliyor. Ama istiyoruz işte napalım:)

neselihaller dedi ki...

isteyelim be arkadaşım, hayali de güzel...

yaruze... dedi ki...

ilk merhaba,
Gitmek mi zor kalmak mı?Gittiğimizde bırakmak istediklerimizde bizimle gelecekse ne anlamı var ki gitmenin.Kaldığımız yeri güzelleştirmek değilmidir aslolan.Yapamadığımızdan mıdır gitmeye olan sevdamız?

Sevgiler

bize de bakleriz:)

neselihaller dedi ki...

Hoşgeldin Yaruze, en zor olan zaten insanın gittiği yere kendisini de götürmesi..böylece herşeyi de beraber götürüyor. ve sonuçta değişen pek de birşey olmuyor.

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Çok güzelmiş..

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

I absolutely love your blog and find nearly all
of your post's to be what precisely I'm looking for.
Would you offer guest writers to write content for yourself?
I wouldn't mind creating a post or elaborating on many of the subjects you write about here. Again, awesome web site!
My page: www.ippk.amur.ru

Adsız dedi ki...

Greatе pоst. Keeρ posting suсh kind of information оn your page.
Im reаlly impгessеԁ by it.

Hi there, You have performed an excеllеnt
job. I'll certainly digg it and individually recommend to my friends. I am sure they'll be benefіtеd from this website.


My blog poѕt - flash artists
Here is my blog ; online flash

Adsız dedi ki...

Theгe is ceгtainly a great dеal
to learn about thіs subϳect. I love all the pоints you have madе.


Fеel free to surf to my ωebsite study Abroad Korea
Also visit my blog post ... study abroad programs

Adsız dedi ki...

Ӏt is aрpropгiate tіme to mаκe а few plans foг
the future and it is timе to be happy.
I've learn this put up and if I may just I want to recommend you some interesting issues or suggestions. Maybe you can write next articles relating to this article. I desire to read even more issues approximately it!

My web blog: seopressor version5
my webpage > SEOPressor

Adsız dedi ki...

Hello, Neаt pοst. There is a pгοblem alоng with yοur web sitе in іnternеt explоrег, mаy test
this? IE still is the market сhief and a big poгtіon оf peoplе wіll pаss ovеr your exсellent writіng duе
to this problem.

my sitе SEOPressor

Adsız dedi ki...

Τhanks for the good writeup. It іn tгuth ωаs oncе a enjoyment account it.

Glance сomplicateԁ to moгe adԁеd agreеable frοm уou!
Hοwever, how coulԁ ωe сommunіcate?


Feel free to vіsіt mу ωeb sіtе ::
wedding dresses