Oda...

Özellikle kitaplar konusundaki fikirlerine çok güvendiğim, sevdiğim bir arkadaşım var. Kendisi taze anneler kulübünden ve de bayıla bayıla okuduğumuz kitapları çıkaran ünlü yayınevlerinden birinde editör…E daha ne olsun değil mi?
Geçenlerde yazmıştım, bana bir kitap önerdi: Emma Donoghue'nun Oda isimli kitabı. Hemen aldım okudum. Nasıl desem:

Bu öyle " bir kitap okudum, hayatım değişti" dedirtecek türden bir kitap değil. Ama "bir kitap okudum, sarsıldım" denilecek türden bir kitap. Bir yandan sonraki sayfayı da okuyacak olmaktan dolayı bir tedirginlik duyuyorsunuz, bir yandan sayfaları yutarcasına bir açlıkla çeviriyorsunuz.

Önceleri bu hikayenin sonu nasıl bağlanacak acaba diye bir ümitsizliğe kapılıyorsunuz, sonradan 2. kitabı da çıkar inşallah diyorsunuz.

Bu kitabı okurken bir yandan Allah korusun deyip kulağınızı çekip vuracak tahta aranıyorsunuz, bir yandan da "ya ben olsaydım bu kadar güçlü olabilir miydim?" diye kendinizi sorguluyorsunuz.

Bir yandan herşeye sahip ama tatminsizlikler yaşayan çocuklarınıza bakıyorsunuz, öte yandan sadece annesine sahip olan mutlu Jack'e bakıyorsunuz.

Bir kadının içindeki annelik içgüdüsüne ve onun verdiği güce hayran kalıyorsunuz.

Bir insanın içindeki taştan kalbe ve kötülüğe hayret ediyorsunuz.

Bir çocuğu mutlu etmenin aslında ne kadar kolay olduğunu, bunu zorlaştıranın bizler olduğunu farkediyorsunuz. Ve aşağıdaki paragraf en vurucu kısım oluyor.

"…….
Ve ne zaman çocuklara baksam, yetişkinler çoğunlukla onları sevmiyor gibi görünüyor, anne babalar bile. Çocuklara muhteşem olduklarını söylüyorlar ve ne kadar şeker diyorlar, çocuklara aynı şeyi bir kez daha yaptırıyorlar ki bir fotoğraf çekebilsinler, ama onlarla sahiden oynamak istemiyorlar, bunun yerine kahve içip öteki yetişkinlerle konuşmayı yeğliyorlar. Bazen küçük bir çocuk ağlıyor ve annesi onu işitmiyor bile."

Okumanızı öneriyorum.

Sevgilerimle

12 yorum:

ulay dedi ki...

hemen alacağım çok merak ettim :)

Unknown dedi ki...

merak ettim doğrusu.ama sırada üç kitap fakat okumsyan ben varken zoooor gözüküyor.negüzel kitap okuyorsunuz imreniyorum sizi

özlemnitta dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsın ki sanırım ben sevdim ve okumak isterim.Paylaştığın için teşekkür ederim:)))

Nihal M. dedi ki...

kısa zamanda okuyacağım teşekkürler paylaşım için...

dilek dedi ki...

şu ara okuyorum...sürükleyici, bıktırmıyor...bitirmedim henüz ama tavsiye edilir:)

Deli Anne dedi ki...

Bana son paragraf yetti Gülçinim.. ben hayatta almam okumam bu kitabı.. zaten neredeyse yeminliyim çocuktur, eğitimdir kitaplarını almamaya.. Okuyunca noluyor şartlar değişiyor mu, değişmiyor.. değişen sadece benim artan stresim oluyor.. ah oynamadım vah dinlemedim diyerek.. Benim yapımla da ilgili olabilir.. çok etlileniyor ve yıpratıyorum kendimi sonra..


sana bol okumalar..

iyi günnnerr (demet akbaş gidişi ile gidiyorum)

neselihaller dedi ki...

Fragola, Sezobigo, Sihirli Günce, Nihal Maya: Tavsiye ederim arkadaşlarım, bir vakit bulursanız okuyun derim

Dilek'ciğim, bitirince senin de görüşlerini almak isterim

Deliş: Bu aslında bir eğitim kitabı değil...tam anlamıyla bir kurgu roman...Okumanı öneririm aslında...Öpüyorum kocaman...

İkiz Annesi dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın canım en kısa zamanda edineceğim.Teşekkür ederim paylaştığın için.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ben de ilk firsatta okuyacagim..

Unknown dedi ki...

alirim oraya geldigimde :)

KırmıZı WosWos dedi ki...

siparişimi verdim bile çok merak ettim :)

ulay dedi ki...

aldım, okuyacağım :)